Kundservice

VANLIGA FRÅGOR

Hur handlar jag på greenstyling.se?

1. Gå in på produktsidan av den produkt du vill beställa och välj antal du vill handla genom att klicka på Köp/Lägg i kundkorg-knappen.

2. Du hamnar nu i Varukorgen/Kassan. Här kan du även ändra/ta bort antal. Du kommer alltid åt din varukorg uppe till höger på sajten i Kassan.

3. Vid slutföring av beställning, välj betalningssätt och fyll i eventuellt formulär. Har du en rabattkod anges denna innan. En orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress när du sedan i sista steget bekräftar din order med att klicka på Slutför köp-knappen.

Hur lång leveranstid har ni?

Normal leveranstid är cirka 7-10 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Det beror också på om varan finns på vårt lager eller hos våra leverantörer. Vi har transporter som går från våra leverantörer varje vecka som säkerställer snabba leveranser för våra produkter. Vi använder Bring som transportör i dem flesta fall, specialtransporter undantaget. Vår egna hemkörning med Greenstyling.se personal garanterar att känsliga växter blir transporterade på bästa sätt till er dörr.

Vilka leveranskostnader tillkommer när jag handlar online?

En standard fraktkostnad på 499 kr tar vi ut och använder transportören Bring eller hemkörning till dörr med vår egna Greenstyling.se personal för 995 kr för hemleverans med våra egna bilar. Vi reserverar oss för de fall där t.ex. stora växter kräver specialtransport med större bil, då kommer ni bli kontaktade och meddelad ny fraktkostnad.

Se mer om leveransvillkor i kategorin Köp- och Leveransvillkor.

Vilka betalsätt kan jag välja på greenstyling.se?

Ni kan antingen betala med kort direkt i checkouten med hjälp av Paypal som garanterar säker betalning eller med Klarna faktura där du får varan först och betalar sen.

Hur returnerar jag en vara jag köpt online?

Packa dina varor som du fick dem från Greenstyling.se. Maila till webshop@greenstyling.se för att få en returetikett att sätta på paketet. Lämna in paketet hos Brings ombud. Vi kontaktar dig via email när vi har behandlat din retur.

Vid frågor, kontakta kundservice via webshop@luwasa.se, via telefon 08 – 756 80 67.

Vilken växtgaranti har man när man köper genom er?

Vi jobbar endast med kvalitetsväxter från Holland, dessa växter har växt under dem bästa förhållanden i växthus innan dem säljs till kunder.

Det är viktigt dock att poängtera att du som kund är ansvarig för de mottagna växtplantorna och att du som kund tar hand om de mottagna växtplantorna på det sätt som är rekommenderat, du kommer att få skötselråd och tips utav oss om så önskas.

Vi kompenserar inte för skador som uppkommit efter köpet och som orsakats av felaktig skötsel, bristande omvårdnad eller annat utanför vår kontroll. Detta inkluderar exempelvis bristande bevattning, extrem kyla, felgödsling, felaktig plantering, förgiftning och skador orsakade av djur eller människor.

Distansavtalslagen säger att växter inte kan returneras p.g.a dess beskaffenhet.

Vilket ansvar tar Luwasa Greenstyling för miljö och samhälle?

Luwasa Greenstyling är miljödiplomerade av göteborgsregionen och är miljöanpassade enligt fastställda krav inom bl.a. kemikalieanvändning, transporter, källsortering, energisparande och produktval.

Miljödiplomeringen uppfyller Svensk Miljöbas kvalitetskrav och drivs i samarbete med Göteborgs Stads Miljöförvaltning.

Luwasa Greenstyling är också auktoriserade medlemmar i Nordic Green – branschorganisationen för skandinaviska växtinredare.

Vi vill bidra till en bättre värld och stödjer därför, sedan 2003, Erikshjälpen i sitt arbete att med barns drömmar som drivkraft och verktyg, vara med och förändra världen.

KONTAKTA OSS

  • Ring oss på telefonnummer 08-7568067 eller via email webshop@luwasa.se

BETALNING

• Kortköp – smidigt och säkert

• Betala med faktura – Faktura

LEVERANS

• Standardleverans är för oss cirka 10 dagar antingen hemleverans eller till Brings utlämningsställen i landet.

• Hemleverans kvällstid, valfri dag

• Leverans inom Sverige, Norge, Danmark

 

Mitt Greenstyling konto

  • Ändra personuppgifter och betalsätt genom att logga in på Mitt Greenstyling konto.

BYTEN & RETURER

Vid beställning av växter, krukor och material så gäller öppet köp vid minst 14 dagar kvar till leveranstillfället, som står specificerat på din orderbekräftelse eller det datum för leveranstillfälle som vi har överenskommit.

Distansavtalslagen säger att växter ej kan återlämnas på grund av sin beskaffenhet.

Kontakta oss omgående vid oklarheter gällande din beställning, då alla beställningar som görs bokas upp per omgående hos oss.

 

 

Köpvillkor

Samtliga priser på Greenstyling.se är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Läs mer.

Leveranssätt 

Vi använder Bring till hela Norden för våra leveranser. Läs mer.

Vi har en hel del produkter som kräver specialtransporter och i dessa fall kommer vi kontakta er. Extra fraktkostnad kan eventuellt då tillkomma.

 

 

Betalning
Betalning görs med kort eller faktura. För säker kortbetalning så använder vi oss av Klarnas betallösning för kort.  Läs mer..

Lagerstatus

Är något inte på lager? Kontakta oss! Varor som behöver tillverkningstid visas som ej i lager.

10%

Gå med i Greenstylings kundklubb så får du 10% på ditt nästa köp i välkomstpresent. Ange bara rabattkoden du får i ditt välkomstmejl i kassan.